Wednesday, 30 November 2011

Clear

Let me be clear here.kalau aku berkata menggunakan english kau pijak2 perasaan aku.kali ni aku gune bahasa melayu lah.

Aku pun ta suke orang yang aku ta suke stalk aku.jadi aku persetankan segala ayatayat jahil kau.Aku mungkin nampak keras tapi hati aku bukan untuk kau pijakpijak depan kawankawan kau.kalau benci cakap kau benci jangan nak mintak maaf kalau tak ikhlas. Lepas ni aku tak mintak kau pergi dari tengok hidup aku tapi kau ada otak kan guna lah sebaiknya. aku tak pernah mengharap kau suka aku sebab aku pun pernah jadi macam kau. Takut. Tak sedap hati. cemburu buta.mainan perasaan yang memakan hati. belum tentu kau tua bersama belum pasti kau bersama di syurga jadi jangan na besarkan sangat perasaan kau yang ta kemana tuh. kalau kau seronok biarkan keseronokan kau jauh dari aku yang tak ingin nak kongsi sekali. aku da dapat kehidupan yang tanpa kau pun aku masih rasa bahagia. dalam hati berdarah bak kata manis mulut kau tapi hati kau pandailah ubat sendiri.cari tuhan. jangan cari bahan nak buat aku cuba membenci kau.kau selalu tulis hidup kau kadang penuh musibah tapi bila rahmat datang kau penah bersyukur tak?setakat tulis kat papan kekunci nih dapat faedah ke kawan. selagi kau ta suka aku selagi tulah hati kau macam kena landa ombak tsunami.terumbang ambing.aku ta mengharap kau faham tapi aku tahu kau faham.matikan diri aku dalam kamus hidup kau macam aku buat.jangan pernah munculkan nama aku dalam setiap perbualan  kau walaupun kadangkadang. aku rasa terhina dengan mainan lidah kau yang bercabang.gelak lah selagi mampu sebab hanya itu yang kau mampu lakukan sekarang.berdoa sebanyak mungkin agar kau ta jumpa lagi dah manusiamanusia seperti aku yang hanya memendungkan diri kau yang warna warni tu.berdoa tuhan kuatkan hati kau yang lemah untuk menerima manusia seperti aku.dan lagi sekali berdoa untuk buatkan orang macam aku dapat membuatkan kau tersenyum.aku akan terus menulis tentang hidup aku dan aku tak na kau menjadi lagi salah satu episod drama dalam buku aku lagi lepas ni.

aku rasa ini sudah cukup jelas.
p/s: senyum dan berlalu.

No comments:

Post a Comment